Goście hotelowi z reguły wychodzą z założenia, że im prościej wszystko jest zorganizowane, tym lepiej.
Dla takich osób wygodniejsze jest rezerwowanie wizyty w hotelu bez potrzeby dzwonienia do pracownika recepcji, a zamiast tego załatwienie całego procesu rejestracji drogą elektroniczną. Co ciekawe, takie rezerwacje hotelowe są wygodne również dla ekipy pracującej w hotelu, ponieważ dzięki korzystaniu z tego rozwiązania mają o wiele mniej pracy.
Wyobraź sobie jaki ruch na stronach internetowych zajmujących się rezerwacjami hotelowymi prowadzić może do oferty danego hotelu? W zależności od atrakcyjności oferty cenowej (co preferuje ponad 60% poszukujących hotelu przez Booking.com i Cheaphostel) ilość zapytań o rezerwację hotelową może wzrosnąć o kilkaset procent. Kilkadziesiąt do nawet kilkuset zapytań na dobę to poziom jak najbardziej do osiągnięcia przez atrakcyjny cenowo obiekt, szczególnie w sezonie wakacyjnym. W przypadku korzystania z kilku systemów rezerwacji hotelowych trudno byłoby skoordynować rezerwacje płynące z kilku serwisów jednocześnie. Właśnie w tej sytuacji pomocny jest system obsługujący rezerwacje online.
Jaki system rezerwacji wybrać?
Na rynku działa wiele systemów rezerwacji i każdy z nich ma inne zalety, ale najczęściej klienci decydują się na te, które działają bez żadnych problemów. Zanim więc wdroży się jakiś system rezerwacji, warto poprosić pracownika firmy, który się tym zajmuje aby zaprezentował jego działanie w praktyce. Jest to tak naprawdę jedyny sensowny sposób na to, aby system rezerwacji online został dokładnie przetestowany.
Pamiętać należy również, że systemy w większości przypadków posiadają budowę modułową. W zależności od oferty dodatkowej jaką mają obsługiwać poza samymi noclegami ceny użytkowania systemu obsługi rezerwacji będzie różny.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę programu będzie ilość obsługiwanych pokoi. Zakupiona wersja pod daną ilość pokoi nie będzie obsługiwać większej ilości rezerwacji, oznaczać to może spore straty potencjalne hotelu na rezerwacjach, dlatego hotel o obłożeniu maksymalnym 60 pokoi nie powinien kupować oprogramowania dla obiektów z 30 pokojami.
Systemy hotelowe – to się opłaca
Jeżeli jednak korzysta się z sytemu usprawniającego składanie rezerwacji, ale klienci nie są z niego zadowoleni, to w takim wypadku konieczne jest pomyślenie o zmianie na coś innego. W końcu zadowolenie gości jest najważniejsze.