Branża hotelowa w Polsce przeżywa rozkwit, który objawia się powstawaniem wielu nowych obiektów, nie tylko w dużych miastach i miejscach atrakcyjnych turystycznie. Standardy wyznaczają z pewnością hotele należące do międzynarodowych sieci, ale także coraz bardziej wymagający goście hotelowi.
Do takich standardów należy obecnie dobry system rezerwacji online, dzięki któremu klient ma możliwość zarezerwowania noclegu przez Internet. System taki powinien być maksymalnie przyjazny dla klienta i jednocześnie funkcjonalny dla hotelu. Potencjalny gość hotelowy docenia szybkość i prostotę sposobu dokonywania rezerwacji oraz nieskomplikowany i intuicyjny formularz. Ważnym aspektem jest także bezpieczeństwo danych osobowych przekazywanych przez klientów oraz bezawaryjność aplikacji online.
Dla hotelu ważna jest prostota obsługi panelu z poziomu administratora, a także dodatkowe funkcje ułatwiające zarządzanie obiektem. Nowoczesny system do rezerwacji hotelowych powinien uwzględniać również rozwój technologii i być w związku z tym dostępny na urządzeniach mobilnych.