Planowanie kampanii z gadżetami reklamowymi w 5 krokach

wpis w: Marketing | 0

Zaplanowanie skutecznej kampanii reklamowej zawsze wymaga odpowiedniego przygotowania. Nie inaczej rzecz ma się z kampanią reklamowa, w której wykorzystuje się gadżety reklamowe. Są to przydatne drobiazgi, wręczane w formie upominków, aby sprawić odrobinę zadowolenia swojemu klientowi czy kontrahentowi, mając na celu wzmocnienie relacji, lub pozyskanie nowych klientów. Jak się przygotować do takiej kampanii?

Krok 1: Określ grupę docelową

Na samym początku planowania kampanii trzeba jak najdokładniej określić grupę docelową. Grupa docelowa będzie uzależniona od tego, jaki produkt czy usługę masz do zaoferowania. Jeśli sprzedajesz aparaty słuchowe, główną grupą docelową będą seniorzy, jeśli sprzedajesz akcesoria sportowe, grupą tą będą sportowcy, ludzie aktywni. Zastanów się do kogo trafia produkt lub usługa i jak trafić do tych ludzi.

targi branżowe

Krok 2: Określ cel kampanii reklamowej

Celem prowadzenia działań marketingowych przy użyciu upominków reklamowych jest zwykle nawiązywanie kontaktów z nowymi potencjalnymi klientami lub podtrzymywanie dobrych relacji z obecnymi klientami. W zależności od obranego celu (mogą to być obydwa cele na raz) będzie trzeba przemyśleć także sposób dotarcia, gdyż może się on różnić.

Krok 3: Określ sposób interakcji z partnerem / klientem

Aby skutecznie obdarować upominkiem określoną osobę, trzeba wejść w nią z w interakcję. Innymi słowy trzeba znaleźć się tam gdzie ona. Dlatego skuteczna kampania reklamowa z użyciem upominków reklamowych odbywa się często podczas takich wydarzeń jak eventy branżowe, festyny, targi, konferencje branżowe, wystawy itd. Wydarzenia te zwykle skupiają ludzi o określonym profilu zainteresowań, co daje dobry grunt na działanie. W przypadku podtrzymywania relacji z obecnymi klientami można taką interakcję nawiązywać w siedzibie firmy.

Krok 4: Wybierz gadżety reklamowe

Gadżet reklamowy to nie tylko długopis, kubek, czapeczka, czy pendrive. Świat upominków jest bardzo bogaty i istnieje mnóstwo oryginalnych i eleganckich prezentów, jakie można zastosować podczas działań reklamowych i promocyjnych. Gadżety reklamowe muszą być przydatne, dlatego trzeba mieć jak największa pewność, że oferowane przedmioty będą tymi, które zadowolą grupę docelową. Trafiasz do wędkarzy – zaproponuje akcesoria dla nich, jeśli sprzedajesz części czy akcesoria samochodowe, możesz zaproponować przydatne akcesoria wyposażenia samochodu (zapach, odblask, okulary dla kierowców etc.) Samemu najlepiej wiesz, czym mogą być zainteresowani odbiorcy.

Krok 5: Ustal budżet i przeprowadź akcję promocyjną

Na samym końcu, kiedy wszystkie kwestie są wyjaśnione, pozostaje tylko ustalić budżet, zakupić upominki reklamowe dla klientów, zaplanować wcześniej nadruki na gadżetach i przeprowadzić akcję promocyjną. Jeśli uda się trafić do właściwej grupy odbiorców, masz pewność, że zainteresujesz swoim zachowaniem sporą grupę zainteresowanych osób, sprawisz komuś radość, a może w efekcie pozyskasz konkretnych klientów? Wszystko w Twoich rękach.

Jeśli brakuje pomysłów na gadżet reklamowy, lub nie wiesz kto sprzeda wybrane gadżety wraz z indywidualnym nadrukiem, odwiedź stronę gifts24 i zobacz, jak ogromny wybór stoi przed tobą. Pamiętaj, że pomysłowość to podstawa, ma duże znaczenie dla losów i efektów kampanii, dlatego nie bój się stawiać na oryginalne pomysły! Nie musisz powielać pomysłów swojej konkurencji.