Jak zaprojektować stoiska wystawowe na targi tematyczne?

wpis w: Poradnik | 0

Targi branżowe / targi tematyczne to wydarzenia, podczas których w jednym miejscu – najczęściej w jakiejś hali czy na stadionie – firmy z danej branży, a także i np. same szkoły lub podobne instytucje, prezentują swoje oferty licząc na zdobycie zainteresowania przez odwiedzających. Mimo tego, iż żyjemy w dobie internetu i nowych technologii, wystawy, na których należy zjawić się osobiście, a nie online, nadal są bardzo popularne i przedsiębiorcy chętnie korzystają z takiego sposobu reklamy, klienci zaś cenią bezpośredni kontakt. Bardzo istotnym elementem takiej wystawy jest stoisko wystawowe, przy którym przedstawiciele firm będą czekać na potencjalnych klientów lub kontrahentów.   

Cele wystawy

Jakie są cele brania udziału w takich targach branżowych? Oczywiście, każdy albo prawie każdy przedsiębiorca ma jakiś cel, na czymś mu zależy. Na liście zadań do wykonania może być: pozyskanie nowych klientów (ewentualnie nowych pracowników, gdy są to targi pracy czy też studentów, gdy są to targi uczelni wyższych), zacieśnienie relacji z nimi oraz z kontrahentami, wykreowanie swojej marki, przedstawienie nowego produktu, powrót na rynek po przerwie sprawdzenie co się w ogóle dzieje na rynku i jak radzą sobie konkurenci itd.

Stoiska wystawowe

Jak już wspomnieliśmy wyżej – bardzo ważnym elementem każdej wystawy są stoiska wystawowe. Jak je zaprojektować? Jeśli kompletnie się na tym nie znamy albo zwyczajnie nie mamy ochoty się tym zajmować, możemy zlecić zaprojektowanie i wykonanie stoiska firmie, która się tym zawodowo zajmuje, np. Foga – https://www.foga.pl/stoiska-targowe-wystawowe. O czym powinniśmy jednak pamiętać, kiedy decydujemy się sami zaprojektować stoisko wystawowe? Warto sprawdzić najmodniejsze rozwiązania oraz te najnowsze, które z pewnością przykują uwagę odwiedzających targi. Nowa technologia, ekrany, kolorowe ledy, długa lada, ścianki z banerami reklamowymi itd. Nie powinniśmy także zapominać o gadżetach dla naszych gości – długopis z nazwą firmy, smycz do kluczy czy nieco droższe prezenty, takie jak kubek, sprawią, że zostaniemy zapamiętani na dłużej, co się może przyczynić do sprzedaży w późniejszym czasie (nie od razu po targach).