Windery reklamowe – gdzie i po co stosować?

wpis w: Marketing | 0

Bez reklamy trudno wyobrazić sobie dobrze funkcjonujący biznes. Wszelkie formy reklamy i promocji są podstawa funkcjonowania firm w wielu branżach. Reklama to narzędzie, którego używa się nieustannie, przez cały okres życia firmy. Wystarczy spojrzeć na największe światowe marki, które mimo, że znane są na całym świecie, mają ugruntowaną pozycję cały czas wykorzystują reklamę w różnych formach jak sponsoring, spoty telewizyjne, reklama na billboardach, telebimach, plakatach, reklama w internecie, organizacja konkursów, eventów i wiele więcej. Tym razem poruszony zostanie temat reklamy zewnętrznej firmy, której celem jest zwrócenie większej uwagi potencjalnych klientów na obiekt, lokal, miejsce wykonywania usługi czy sprzedaży. Takim narzędziem są między innymi windery reklamowe.

Czym jest winder reklamowy?

Mianem windera reklamowego określa się flagę na maszcie czy chorągiew, która służy celom reklamowym  i informacyjnym. Windery mogą posiadać różne rozmiary, od rozmiarów mini, po wielometrowe konstrukcje, która rzucają się w oczy już z daleka. Winder posiada określony, jednoznaczny przekaz. Najczęściej wykonany jest w barwach marki i zwraca uwagę przechodniów na określone miejsce. Dlatego sięgają po tę formę lokale usługowe i handlowe, duże firmy posiadające siedzibę przy ruchliwej drodze, firmy wystawiające się na targach i konferencjach. Poniższe zdjęcia prezentują kilka przykładowych winderów reklamowych.

flaga reklamowa

windery reklamowe

Rozmiary flag reklamowych

Rozmiar flagi reklamowej powinien być dobrany adekwatnie do potrzeb i warunków. Mniejsze rozmiary 1-2 m wysokości można stosować, aby odznaczyć nieduże miejsce, szczególnie w sąsiedztwie innych lokali – czyli przykładowo restaurację na uliczce, czy też swoje stoisko targowe. Eventy branżowe organizowane na zewnątrz pozwalają wykorzystać nieco większe windery, np. 2, 3-metrowe. Dzięki temu firma będzie bardziej uwidoczniona pośród innych, które takiej formy nie stosują. największe flagi, których rozmiary mogą osiągać nawet 5-15 metrów wysokości stosuje się na terenie firmy przy siedzibie, lub placówki. Takie flagi stosowane są np. na stacjach benzynowych, przy hipermarketach, siedzibach firm i innych miejscach, tak aby zasygnalizować obecność osobom znajdującym się w dalszej odległości, np. samochodom na drodze ekspresowej.

Jak stosować winder reklamowy?

Winder reklamowy stosuje się ściśle z lokalizacją siedziby czy miejsca wykonywania usług lub sprzedaży. Dlatego pełni zdecydowanie inna role niż np. billboard, który może pojawić się w mieście czy przy autostradzie w dowolnym miejscu, niezależnie od miejsca funkcjonowania firmy. Z winderem tak nie jest. Nie ma sensu stosować go w innym miejscu niż okolice wykonywania działalności. jest tak dlatego, że na fladze nie umieszcza się zbyt wielu informacji o firmie czy ofercie. Widnieje tam zwykle nazwa firmy lub logo. Winder flaga pozwala wyróżnić się w konkretnym miejscu i z tego względu jest jednym z ciekawszych form reklamy zewnętrznej dla lokalu, stoiska czy siedziby firmy lub salonu firmowego.