Jak zbudować stabilną firmę?

wpis w: Firmy | 0

Każdy przedsiębiorca świadczący określone usługi, lub oferujący towary zastanawia się nad tym, na ile jego biznes jest pewny, na ile może spać spokojnie, i czy nie przydarzy się gorszy okres, który spowoduje przymus zamknięcia firmy z racji jej nieopłacalności. Taka sytuacja może przytrafić się w niemal każdej branży i każdy rozsądny przedsiębiorąca powinien zdawać sobie sprawę z tego, że mimo iż biznes prosperuje dobrze, to nigdy nie można być pewnym tak zwanego jutra. Są jednak sposoby na to aby mocno zmniejszyć ryzyko niepowodzenia. Główną metoda jaka jest zalecana, aby ustrzec się przed sytuacjami kryzysowymi, to zdywersyfikować listę swoich usług lub sprzedawanych produktów. Poleganie wyłącznie na jednej usłudze lub produkcie może szybko okazać się ryzykowną praktyką. 

bezpieczny biznes

Jak podejść do dywersyfikacji oferty w swojej firmie?

Na początku trzeba zdać sobie sprawę po co warto dywersyfikować swoją ofertę. Chodzi o to, aby zmniejszyć ryzyko problemów ze sprzedażą, w przypadku nagłego braku zainteresowania produktem, zmianami trendów, mody etc. Oczywiście są produkty, których nie będzie to dotyczyło, jak np. żywność, jednak są to pewnego rodzaju wyjątki. Oferta rozszerzona pozwoli utrzymać swoja pozycję, w przypadku niepowodzenia z określonym produktem, częścią oferty. Dobrym przykładem może być biuro podróży, specjalizujące się w oferowaniu wycieczek do Egiptu. Nawet jeśli jest to najlepiej działające biuro z najszerszą oferta wycieczek do Egiptu, to firma praktycznie przestaje istnieć w chwili, kiedy seria ataków terrorystycznych pojawiających się w Egipcie spowoduje nagły brak zainteresowania jej ofertą. Dywersyfikacja oferty w tym przypadku, polegać będzie na oferowanie wycieczek także w innych, wybranych krajach z mniejszym prawdopodobieństwem wystąpienia negatywnych zjawisk gospodarczych, czy zjawisk jak terroryzm.

bezpieczeństwo biznesu

Postaw na bezpieczną formę swojej działalności

Czym jest bezpieczna forma działalności? Czy można używać takich sformułowań w odniesieniu do którejkolwiek? Na pewno za bezpieczną będziemy uważać tę z atrakcyjną ofertą, pożądaną, przydatną. Tam gdzie istnieje popyt, tam rodzi się podaż, bardzo rzadko dzieje się odwrotnie. Wyszukanie oferty, na którą jest popyt daje duże nadzieje na powodzenia. Do tego dywersyfikacja oferty pozwoli na bezpieczny stert i utrzymanie. Przykładem tego typu działalności są sieci franczyzowe z przykładem sieci franczyzowej Ship Center. Dołączając do programu otrzymuje się wszelkie narzędzia do prowadzenie obsługi przesyłek kurierskich, oferowania usług poligraficznych, gadżetów reklamowych, reklamy. Dzięki takiej różnorodnej ofercie po pierwsze można pozyskiwać przypadkowych klientów na jednorazowa transakcję, ale także budować trwałe relacje z innymi podmiotami szukającymi usług tego typu dla swojej firmy. Ukierunkowanie swojej oferty zarówno na klienta indywidualnego jak i biznesowego to kolejna forma zabezpieczenia swojej działalności. Nawet firmy, które wybitnie się specjalizują, powinny choć niewielką część działalności poświęcić na ofertę czy produkty uzupełniające.